Goedgekeurd kwaliteitsstatuut (2024) ggz – vrijgevestigden
 

 

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar:                      * W.H.M. (Willem( van lieshout

BIG-registraties:                                    * 29047862425

Basisopleiding:                                      * psychologie

Persoonlijk e-mailadres:                        * vanlieshoutwhm@gmail.com

AGB-code persoonlijk:                           * 94002236

 

Praktijk informatie

 

Naam praktijk zoals bekend bij KVK:    * Praktijk voor Psychotherapie en Psychologie De Hoeve

E-mailadres:                                          * vanlieshoutwhm@gmail.com

KvK nummer:                                        * 08196518

Website:                                                * www.wvanlieshout.nl

AGB-code praktijk:                                * 94001842

2. Biedt zorg aan in

 

                                                              * de gespecialiseerde-ggz (SGGZ)

 

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod: Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht: depressie, angst, seksuele problemen, persoonlijkheid, somatoforme stoornissen, eetstoornis

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

                                                              * W.H.M. (Willem) van lieshout

                                                              * BIG-registratienummer: 29047862425

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

                                                               * Psychologen, psychotherapeuten en psychiater

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met:

                                                               * Ben Jonker BIG nummer 19050124825

                                                               * Sabine Teunissen BIG nummer 39047962025

                                                               * Marcel van den Akker BIG nummer 89055101316

                                                               * Saskia Schmitz  BIG nummer 19047854501

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,

tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

                                                               * intervisie

                                                               * indicatiestelling

                                                               * medicatie

5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,

huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):

                                                                * gedurende de hele week telefonisch bij mij, bij crises de huisartsenpost.

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

                                                                 * Nee, het is in 25 jaar praktijk nog niet voorgekomen

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende

zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

                                                                 * Ben Jonker, Marcel van den Akker, Sabine Teunissen, Saskia Schmitz, Willem                                                                     van Lieshout

                                                                 * Leden van Psychoanalytisch Centrum (PAC) Oost-Nederland

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

                                                                 * wederzijdse consultatie

                                                                 * wederzijdse verwijzing

                                                                 * toetsing indicaties

                                                                 * intervisie

                                                                 * kwaliteitsontwikkeling

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

                                                                 * Ja, met alle verzekeraars

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is

                                                                  * mijn website: www.wvanlieshout.nl

7. Behandeltarieven:

                                                                  * Ik heb alle tarieven, voorwaarden en no-show tarieven, die ik hanteer                                                                                   gepubliceerd op mijn website: www.wvanlieshout.nl

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of

branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:

                                                                  * Intervisie

                                                                  * Visitatie

                                                                  * Bij- en nascholing

                                                                  * De beroepscode van mijn beroepsvereniging

                                                                  * Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van                                                                          mijn beroepsgroep op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht

bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

                                                                 * Bij mij, website: www.wvanlieshout.nl 

                                                                 * Klachtenfunctionaris LVVP

                                                                 * NVVP

 

0. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

 

                                                                  * Collega mw. S.L.M. Teunissen

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens

overlijden of andere calamiteiten:

                                                                   * Ja in een praktijktestament

II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk

doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via

                                                                    * website www.wvanlieshout.nl

                                                                                           * cliënten kunnen dit telefonsich opvragen

12. Aanmelding en intake

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische

aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):

                                                                     * Praktijk is een eenmanspraktijk

                                                                     * Intake, telefonische aanmelding, communicatie, alles verloopt via                                                                                         praktijkhouder 

12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend

zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk

geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:

                                                                              * Ja

13. Behandeling

13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de

behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):

                                                                       * Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een

afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),

tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

                                                                       * Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en

met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe

dat als volgt:

                                                                        * Alles wordt in openheid besproken, cliënt krijgt vóóraf te horen/zien wat ik                                                                            over hem communiceer met derden.

                                                                        * Patiënt ontvangt de LVVP-folder én een behandelovereenkomst vóór de                                                                              start van de behandeling.

                                                                        * Vóór start van de intake leg ik de procedure uit.

                                                                        * Op de website staat de procedure vermeld.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord

(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

                                                                        * Tijdens het verloop van de therapie wordt regelmatig stilgestaan bij de                                                                                   evaluatie.

                                                                        * Halfjaarlijks ROM vragenlijsten en bespreking van de ROM resultaten.

                                                                        * Eind evaluatie.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,

medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als

standaardperiode hanteer ik hiervoor:

                                                                         * Halfjaarlijkse bespreking van SRS en ORS vragenlijsten

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

                                                                          * via de vragenlijst CQI-GGZ

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de

behandeling en de mogelijke vervolgstappen:

                                                                           * Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld

middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:

                                                                           * Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik

informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde

resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:

                                                                           * Ja

15. Omgang met patientgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de

behandeling betrokken professionals:

                                                                           * Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe

geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en

huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),

het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij

materiële controle):

                                                                            * Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan

zijn zorgverzekeraar/NZa:

                                                                            * Ja

III. Ondertekening

                                                                            * Naam: W.H.M. van Lieshout

                                                                            * Plaats: Hengelo

                                                                            * Datum: 08-07-2024