Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: * W.H.M. (Willem( van lieshout
BIG-registraties: * 29047862425
Basisopleiding: * psychologie
Persoonlijk e-mailadres: * vanlieshoutwhm@gmail.com
AGB-code persoonlijk: * 94002236
Praktijk informatie
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: * Praktijk voor Psychotherapie en Psychologie De Hoeve
E-mailadres: * vanlieshoutwhm@gmail.com
KvK nummer: * 08196518
Website: * www.wvanlieshout.nl
AGB-code praktijk: * 94001842
2. Biedt zorg aan in
* de gespecialiseerde-ggz (SGGZ)
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod: Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht: depressie, angst, seksuele problemen, persoonlijkheid, somatoforme stoornissen, eetstoornis
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
* W.H.M. (Willem) van lieshout
* BIG-registratienummer: 29047862425
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
* Psychologen, psychotherapeuten en psychiater
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met:
* Ben Jonker BIG nummer 19050124825
* Sabine Teunissen BIG nummer 39047962025
* Marcel van den Akker BIG nummer 89055101316
* Saskia Schmitz BIG nummer 19047854501
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
* intervisie
* indicatiestelling
* medicatie
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
* gedurende de hele week telefonisch bij mij, bij crises de huisartsenpost.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
* Nee, het is in 25 jaar praktijk nog niet voorgekomen
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
* Ben Jonker, Marcel van den Akker, Sabine Teunissen, Saskia Schmitz, Willem van Lieshout
* Leden van Psychoanalytisch Centrum (PAC) Oost-Nederland
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
* wederzijdse consultatie
* wederzijdse verwijzing
* toetsing indicaties
* intervisie
* kwaliteitsontwikkeling
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
* Ja, met alle verzekeraars
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
* mijn website: www.wvanlieshout.nl
7. Behandeltarieven:
* Ik heb alle tarieven, voorwaarden en no-show tarieven, die ik hanteer gepubliceerd op mijn website: www.wvanlieshout.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
* Intervisie
* Visitatie
* Bij- en nascholing
* De beroepscode van mijn beroepsvereniging
* Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
* Bij mij, website: www.wvanlieshout.nl
* Klachtenfunctionaris LVVP
* NVVP
0. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
* Collega mw. S.L.M. Teunissen
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
* Ja in een praktijktestament
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk
doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via
* website www.wvanlieshout.nl
* cliënten kunnen dit telefonsich opvragen
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
* Praktijk is een eenmanspraktijk
* Intake, telefonische aanmelding, communicatie, alles verloopt via praktijkhouder
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
* Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
* Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
* Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
* Alles wordt in openheid besproken, cliënt krijgt vóóraf te horen/zien wat ik over hem communiceer met derden.
* Patiënt ontvangt de LVVP-folder én een behandelovereenkomst vóór de start van de behandeling.
* Vóór start van de intake leg ik de procedure uit.
* Op de website staat de procedure vermeld.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
* Tijdens het verloop van de therapie wordt regelmatig stilgestaan bij de evaluatie.
* Halfjaarlijks ROM vragenlijsten en bespreking van de ROM resultaten.
* Eind evaluatie.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
* Halfjaarlijkse bespreking van SRS en ORS vragenlijsten
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
* via de vragenlijst CQI-GGZ
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
* Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
* Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
* Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
behandeling betrokken professionals:
* Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
* Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
zijn zorgverzekeraar/NZa:
* Ja
III. Ondertekening
* Naam: W.H.M. van Lieshout
* Plaats: Hengelo
* Datum: 08-07-2024
|